Marslı-Andy Weir || Yorum

13.3.15

                      



              *-* *-* *-* *-* *-* 
Selamsız sabahsız direk giriyorum konuya,
yazı   MARSLIya 
olan hayranlığım üzerine olan bir yazıdır.

Kitabı ilk gördüğümde kapağından,isminden,aldığı övgülerden goodreadste 2014ün en iyi bilimkurgu kitabı oluşundan ötürü deli merak etmiştim.

Hatta goodreadste aday kitaplara oy verirken sanırım bunada oy vermiştim ama emin olduğum şey dikkatimi çekmişti sonra bizde çıkacağını öğrendimde  ilk defa deli bir heyecan duydum hiç bilmediğim kitap için.




Neyse direk kitaba geliyorum hemen

Kitabın başlarında Mark'ın kazadan sonra kendine gelişi yaşama çabası anlatılırken biraz fazla bilgi var evet eğer lisede fiziktir kimyadır bu derslere çok uzaksanız bazı yerlerinde anlamakta zorluk çekebilirsiniz.

Buda ilk 40-50 sayfasına denk geliyor.Ama gönül rahatlığıyla söylemek istiyorum Mark'ın dili lafları konuşması,konuşurken kullandığı argo,bulunduğu durumu analiz etme şekli allahım çok komikti ya :D :D
Bide benim lisedeki favori laflarımdan biri SIÇTIK olunca ben nasıl beğenmemki :D

Bu bahsettiğim 40-50 sayfa sonrasında arkadaş kitap akıyor ya akıyor nasıl bitti gitti bilmiyorum.Zaten okuyan bloggerlarda görmüşsünüzdür yada bakarsanız görürsünüz herkes Mark'a hayran.

Adamın çabasına hayranım doğrusu ben bir mühendis adayı olarak sittin sene çalışsam böyle bir mühendis olamam bu donanıma sahip olamam.Yaşamak için bu kadar çaba sarf edemem bilgilerimi bu doğrultuda kullanamazdım.Hadi yaptım diyelim karşılaştığım ilk zorlukta kitapta bahsettiği en acısız yöntemle hayatıma son verirdim.Anlayacağınız iyi ki Mark Watney ben değilim yoksa 40 sayfadan ileri gitmezdi kitap :D :D

Mark'ın marsta yaşadığını farketmeleriyle kitap bir boyuta giriyor ki  off ki ne of 
Mark'ı kurtarmak için yapılan seferberlik,mark'ın kurtulacağına olan inancının artması zannettim ki gerçekten marsta bir insan var ve onu kurtarmaya çalışıyoruz.

Kitabın gidişatı,marsla nasa arasındaki konuşmalar,Kurtarma planları inanılmaz zekice kurgulanmış.Goodreads en iyi kitap olmayı sonuna kadar hakketmiş ya kitabı okurken mutlu oldum,gerildim,şaşırdım ,heyecanlandım,kahkalar attım,üzüldüm sevindim 
hatta bir an boş bulunup ALLAHIM NOLUR KURTULSUN dedim. :D
O kadar gerçekçi bir kurgu yani.Bazı yerlerde elime kağıt kalem alıp şu kadar günü var,bu kadar yetecek yemek su var nasıl dayanacak napacaklar dedim.

Sölemesem olmaz bunları Mark arada bilimadamlarına hemde yani evet bu adam şunu yapmış diyebileceğimiz herkesin bildiği bilim adamlarına giydiriyor arada.O kadar komik bölümler vardı ki 
"-Bana Mark'ın iyimserliği,sakinliği ve böyle bir durumda bile espri yapma çabasını içeren bir karışımdan birkaç doz verebilirmisiniz" diye bağırasım geldi.

Kapak mükemmel tamamen kitapla özdeşleşmiş,kadifemsi o kadar hoş bir dokusu var ki anlatamam dokunmanız lazım :)
  
 

******SPOİLER VERMEK İSTİYORUM OKUMADIYSAN BİR KOŞU OKUYUP GEL BEKLİYORUZ :D
SPOİLER BİTİMİNE GİDİN GENEDE SİZ SONRA GİDER ALIR OKURSUNUZ






İnanabiliyor musunuz?? adam kendi bokunu gübre niyetine kullanıp mars toprağıyla dünya toprağını birleştirip içinde patates yetiştirdi o_O 
Çişini arıttı su elde etti aman ne güzel....

Demem o ki ıyy bok  / tu kaka    / ne bu bok gibi vb. küçümseyici ifadeler kullanmayın bak adam boku çişi sayesinde patates yedi :D


Marsta gezintiye çıktı,gaz halindeki oksijen ve hidrojeni uzay aracı içinde yaktı su buharı elde etti.Topladı suyu oldu be ayık olun 
Ben artık 2050 lerde su bitecek korkusu yaşamıyorum nasıl su yapacam öğrendim :D

Kitapta beğenmedim minicik ufacık nokta ise kitabın sonu oldu.Devam kitabı olacakmı bilmiyorum umarım olur çünkü tamam Mark'ı kurtardık ama dünyaya dönüşü ailesine arkadaşlarına kavuşması falan hepsini okumak görmek istiyorum.

Eğer devam kitabı varsa demektir ki kitapta kulp takacağım hiçbir yeri yok,herşeyi ile muhteşem mükemmel kısaca mükeşşem 







****BURADAN DEVAM EDEBİLİRSİNİZ


Demek istediğim o kadar şey var ki bir daldan bir dala atlıyor gibi hissediyorum.Bu yüzden özür dilerim eğer öyle atlama durumu varsa.

Ayrıca çok beğendiğim alıntılarıda paylaşacağım en kısa zamanda.

Kasın 2015te filmi geliyor umarım bok etmezler,etmeyeceklerini umuyorum filmleri kitaptan bağımsız düşünmeye çalışıyorum çünkü o zaman sinir olmuyorum sinemaya sizde öyle yapın sinirleriniiz yıpratmayın :D




*****
****
Bide son olarak Zaman sandığı blogunda tavsiye edilmişti,orada gördüm okudum ve çok çok çok farklı bulup beğendiğim 
ANDY WEİR-YUMURTA hikayesini okumanızı istiyorum lütfen okuyun.Kayıp rıhtımda çevirilmiş 5dk bile sürmeyecek müthiş bişey okuyun lüffen.


Kitaba vereceğim puan tabiki 5 kitap 10numara 5yıldız mutlaka okuyun.











You Might Also Like

0 yorum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bumerang - Yazarkafe

Görüntüleme Sayısı

Bumerang - Yazarkafe

Subscribe